Tips - Duschen

Här kommer lite tips när det gäller dusch och efter duschen som du kanske har en användnig för? :)
• Ha en radio inne i badrummet medans du duschar.
Musik är så nice, så varför inte ha det i duschen. Använd docck inte mobil eller nån data som du är rädd om eftersom de kan bli fuktskadade. Ta en gammal radio/cd-spelare istället!
 
• Om du har glosor eller någon annan läxa.
Om du verkligen behöver göra en läxa och känner att du inte har tid kan du ju alltid tejpa fast pappret på väggen. (funkar kanske inte om du har en stå dusch?) Då kan du läsa läxan medans du duschar hehe.
 
• Balsam tips.
Hemma hos oss har vi olika balsam och shampon hela tiden, när det ena tar slut köper vi nytt ;) Men jag har hittat ett som jag tycker om ganska mycket. Flaskan ser rätt fattig ut och sådär men jag tycker att ni ska testa!
 
• Sätt upp håret medans du rakar benen eller tvålar in dig.
När du har tagit i balsam i håret (en riklig mängd) kan du sätta upp det i en slarvig hängandes bulle. Ta bara en vanlig hårsnodd och sätt upp håret som vanligt. Sedan kan du raka benen eller tvåla in dig medans. Då får du både bort håret + att det blir extre lent? Jag gör alltid det!
Var lite försiktig om det skulle vara svårt att få bort snodden eftersom håret är extra skört när det är blött. (men eftersom du har balsam i så är inte den risken så stor ;)
 
• Sköjl håret med kallvatten det sista du gör.
Om du inte gillar att duscha med kallt vatten så kan du bara spola lite kallvatten på håret innan du går ut ur duschen. Detta sägs vara bra för håret och göra det glansigt.
• Smörj in dig.
Var noga med att smörja in dig efter duschen. I allafall om din hud blir torr. Det är så otrolig skön kännsla och man känner sig ännu fräshare. Mitt annsikte blir jätte torrt så jag använder min favvo kräm från neutrogena!
Smörj benen och magen osv, sommar brännan håller längre också :)
 
• Fixa till ögonbrynen.
Passa på att noppa ögonbrynen efter duschen. Sägs göra mindre ont men vet inte om jag håller med om det?
 
• Använd hårprodukter.
När du har duschat kan du ju passa på att använda lite hårprodukter. På bilden ser ni en olja och en balsamspray. Tipsar er om sprayen då den gör håret både lent och lättkammat. Oljan ger håret glans och näring.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback