Tankar!

Jag har tänkt väldigt mycket på en sak som jag och pappa satt och snacka om idag vid matbordet.
Jag tycker att brandmännen, poliserna och ambulansmännen ska ha mycket högre lön! Asså det är liksom stor skillnad på deras jobb och de flesta andra jobb. De räddar liksom liv! Det är ju det viktigaste jobbet man kan ha?
Alla jobb är ju viktiga på sitt sätt men jag tycker iallafall att dem borde få mycket högre lön en alla andra.
Tänk hur mycket de offrar i sitt liv, det är ju inte bara att tex släcka en brand utan man måste också kunna stå ut med att hitta döda människor när man rökdyker. Och för ambulensmännen tänk dig att dem har ett bråttom fall och sen när de kommer fram är det för sent. Det är fan hemskt, tänk vilka skuldkänslor dem kan få av det där! Och hur trevligt är det att ta hand om någon som kanske ligger helt blodig på marken liksom?  Och poliserna dem kan ju lätt skada sig när dem tex ska lugna ner folk som har bråkat och fånga tjuvar. Dem kan ju till ochmed  Man tänker inte på hur läskigt det borde vara igentligen. Dessutom måste man vara på stationen dygnet runt typ då hinner man ite umgås så mycket med familjen.
Tänk vad bra att vi har brandmänn, abulanspersonal och poliser. De räddar LIV!
Ps. bara för att jag skriver männ så kan det lika gärna vara kvinnor men det heter ju så.

TACK TILL ALLA SOM RÄDDAR LIV!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback