Tips - Fotbad

Svårt att gissa vad jag håller på med? Jo fotbad :) 
Jag har ett fotbad som jag inte använder så ofta så idag tyckte jag att mina fötter kunde få lite lyx!
 
Tänkte tipsa er om detta! Skriver hur jag gjorde och hur du ska göra:
 
• Jag använder ett fotbad med olika effekter?( se på bilderna) Man kan kan ha vibrering, bubblor och både och :) Det går lika bra med en vanlig balja :) Fyll det med varmt vatten från kranen.
 
• Sedan häller jag ner fotsalt i vattnet, om du inte har fotsalt så finns det säkert att köpa lite över allt i mataffärer osv. Detta gör fötterna lena och mjuka. Du kan även ta balsam om du inte har fotsalt (tror det funkar om du sköljer av fötterna efter).
 
• Sen har du i fötterna i 5-19 min innan du börjar att fila dem. Ta bort hårda partier som på hälarna osv.
 
• Klipp tånaglarna om det behövs :)
 
• Ta upp fötterna ur badet och låt dem torka ordentligt (använd handuk). 
 
• Smörj in fötterna med en fotsalva och passa på att masera dem medans. Jag använder en från ELW (apoteksgruppen).
• Låt salvan sjunka in och måla sedan naglarna om du känner för det :) 
 
• När lacket torkat sätt på dig ett par rena strumpor.
 
• Nu lär du känna dig fräsch och dina fötter kommer må jätte bra!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback