Dag 07 - Något jag saknar.

Det finns en speiell sak som jag saknar. En stuga i Finland! Såhär var det:
Jag är kvarts finsk och min pappa är halv finsk. Det var pappas mormor som vi kände i Finland. Hon var värkligen snäll och vi brukade bo hos henne i nån dag varje år. Jag var typ två år första gången jag var hos henne oh sen dess var vi där varje år.
Evva som hon hette ägde även en stuga som vi brukade låna i några veckor varje år på sommaren. Stugan var skitmysig. Det var bara några meter ner till sjönn asså typ 10 meter! Det låg precis neranför. Det var alltid tyst och lungt vid stugan och vi hade en egen strand. Om man gick upp på verandan fnns det även en bastu. Vi brukade alldid ta ett kvällsdopp oh sedan gå in i bastun. Vi hade även en roddbåt som vi brukade åka ut på det stilla vattnet och fiska MYSIGT.
Stugan låg i skogen så det var nära till smultronen och alla bär!
vi brukade även gå på en marknad som låg i närheten. Där köpte vi alltid jättegoda jordgubbar och ärtor :)
Det var hur mysigt som helst där nere men när Evva dog så var det några i hennes släkt som tyckte att dom skulle ha stugan och sen dess har vi inte varit där något mer!
Det är lite svårt att förklara men hoppas ni fttar nått :)
Saknar värkligen stugan i Finland och Evva ♥
Julia och jag ror båten i Finland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback